Newsletter B@T
Nume:
Email:
Mobil:
Afla noutatile GRATUIT !

 

 

 
    PREMIERE
 
    BULANDRA
    COMEDIE
    MIC
    NATIONAL
    NOTTARA
    ODEON
 
   GALERIE FOTO
   LINK-uri
   HARTA SITE
 
   PRIMA PAGINA
   REPERTORII
   COMANDA B@T
   CONTACT
 
Despre marirea penisului
Despre marirea penisului
    PAREREA TA
   
SESIZARI
Despre marirea penisului
Despre marirea penisului
eXTReMe Tracker

TEATRUL ODEON
DE CE FIERBE COPILUL IN MAMALIGA

     

   Regia:

Radu AFRIM
Autor: Aglaja VETERANYI
 

   Distributia:
Antoaneta ZAHARIA, Adriana TRANDAFIR, Ionel MIHAILESCU, Ada MILEA, Oana STEFANESCU, Pavel BARTOS, Gabriel PINTILEI

Dan IOSIF, Marius MANEA, Victor COCIORBA

 

   Muzica:
Ada MILEA
 

   Scenografia:
Alina HERESCU
 

   Durata spectacolului:
2h 15' fara pauza
 

   Sinopsis:
O poveste seducatoare despre o familie de circari a caror viata este mereu pe drum. Spectacolul surprinde viata acestei familii prin ochii unui copil a carui existenta devine si ea un imens circ, pe pamant si in cer, o calatorie cu ingeri pazitori si amenintari inspaimantatoare.
Este povestea unei fetite care traieste cu frica permanenta ca mama ei - femeia cu “parul de otel” care atarna de par din cupola circului - ar putea muri. Teama ii este alungata de povestile surorii sale despre “copilul care fierbe in mamaliga”.
Regizorul reuseste sa capteze esenta romanului, inflexiunile lirice si filosofice, fluxul narativ discontinuu. Momentele de tensiune dramatica nu sunt ostentative sau patetice, ci au profunzime si forta. Transpunerea scenica este vie, dinamica si in acelasi timp emotionanta.
Muzica spectacolului nu este adaosul menit sa faca proza suportabila sau atractiva, este un element decisiv in articularea mesajului. Compozitiile Adei Milea nu sunt nici armonioase, nici simpatice, ele transpun intr-un alt registru suspinele copilului care fierbe in mamaliga. Antoaneta Zaharia a gasit trasatura de unire intre adult si copil – spaima: lumea in care traieste e groaznica, dar frica de a o pierde e mai teribila. Adriana Trandafir, Ionel Mihailescu, Oana Stefanescu, Gabriel Pintilei si Pavel Bartos isi construiesc personajele nuantand tusele groase ale circului cu plasa de motivatii oferite de arta dramatica.
In acest spectacol umorul, ludicul exploziv sunt la ele acasa.
Asadar, de ce fierbe copilul in mamaliga? Fiindca noua ne e frica. Groaza ca motor al visului, s-ar putea numi ceea ce a citit Afrim in poemul Aglajei Veteranyi.

 

Din decorul “creat” din lumina, si costumele extrem de elaborate, in tonuri violente, punandu-se reciproc in valoare-, din multa muzica buna–asprimea cu volute moi si supra-hiper-realismul stilului Ada Milea lipindu-se perfect pe “carnea” textului–si din frenezie, si simpatie, si durere, si joaca, si haz, si disperare, si dragoste, din toate acestea, bine amestecate, sub ochii nostri se alcatuieste, vietuieste si se stinge (vremelnic…) in intuneric aceasta lume exotica si atat de familiara.
Pasiunea, inteligenta, sinceritatea si buna credinta cu care a fost lucrat spectacolul „trec rampa” cu atata vigoare incat te conving si te cuceresc. Alice Georgescu, ZIARUL DE DUMINICA

Cuvantul, imaginea si muzica sunt atat de atent si de subtil concertate de regie si atat de bine sustinute actoriceste, incat totul functioneaza ca un ansamblu coerent. Un spectacol ce semnaleaza maturizarea rapida a unui talent regizoral de exceptie. Un spectacol frumos si straniu, vesel si trist, cu o actrita de zile mari, Antoaneta Zaharia. Victor Scoradet, COTIDIANUL

Prima dovada de curaj a regizorului a fost alegerea unui roman foarte dificil de dramatizat, cu o structura de monolog si textura pronuntat poetica. Formula de spectacol imaginata de el este a doua dovada de risc asumat constient–un musical ce insira ca margelele pe ata cantecele compuse de Ada Milea, actrita, compozitoare si interpreta, ale carei creatii precedente sunt inrudite in spirit cu poemele in proza ale scriitoarei. Nu in ultimul rand, regizorul nu se teme de patetism, pe care si-l asuma ca parte integranta din poetica sa de scena, rezultatul fiind emotie suta la suta. Cristina Modreanu, ADEVARUL LITERAR SI ARTISTIC

Afrim se joaca minunat cu conventiile, rastoarna piste, improvizeaza perspective. Montarea sa face cu ochiul inspre cinematograf–de la melodrama la western si la cine-verite -, intr-o „goana dupa aur” (teatral) frenetica si exacta. Iar aurul (frumusetea si tristetea Lumii, cele doua fete ale aceluiasi banut) straluceste din plin... Alex Leo Serban, ZIARUL DE DUMINICA

Poetul Radu Afrim cauta in scena metode de decodare din panoplia unui impresionism postmodern extrem si rafinat cultivat. In spiritul Aglajei Veteranyi, regizorul obliga spectatorul sa respire vreo doua ceasuri, plin de voie buna rupta atroce de exceptionale contrapuncturi tragice. Groaza ca motor al visului, s-ar putea numi ceea ce Afrim a citit complet motivat, in poemul Aglajei Veteranyi. Groaza care te face sa razi, sa te joci ca s-o uiti. Groaza care te face sa povestesti, sa treci in universuri paralele, de structura onirica. Doru Mares, OBSERVATOR CULTURAL


 

Tarife la casa de bilete a teatrului: ODEON

SALA MAJESTIC
Portretul lui Dorian Gray: 126.000 lei (categoria I) / 63.000 lei (categoria II)

Alchimistul: 126.000 lei
La tiganci: 126.000 lei

 

Veronika se hotaraste sa moara
De ce fierbe copilul in mamaliga
Gaitele
Leonce si Lena
Cumetrele
Genocid
Chip de foc
     105.000 lei (categoria I)
     52.500 lei (categoria II)

 

Cartofi prajiti cu orice
Norway, Today
     84.000 lei (categoria I)
     42.500 lei (categoria II)

 

     Categoria I  - Randul 01-11
                          - Loja 01-18
                          - Balcon R01-02
     Categoria II - Loja 19-24
                          - Balcon R03-06

 
 

Harta site | Copyright © 2004-2005, TOPAZ GREEN Residence. Toate drepturile rezervate.