Claudiu BLEONT,
Mircea ALBULESCU, Gheorghe DINICA, Marin MORARU, Ioan
ANDREI-IONESCU/Liviu LUCACI, Marcelo S. COBZARIU, Constantin
DINULESCU/Mihai NICULESCU, Mihai FOTINO, Liviu CRACIUN,
Alexandru HASNAS, Ilinca GOIA, Raluca PETRA, Silvia NASTASE,
Carmen IONESCU
Muzica:
N/A
Scenografia:
N/A
Durata
spectacolului:
2h 30'
Sinopsis:
Ultima capodopera
a literaturii dramatice interbelice, o comedie de mare
actualitate, în care tentatia banului si a puterii
se confrunta cu fascinatia bogatiei spirituale.
O comedie de neuitat, cu admirabile dialoguri, într-o
montare realista cu o distributie memorabila.
Ultima ora se anunta un succes de cursa lunga
al Nationalului, un moment de relief al anului teatral
2003. (...) O piesa la zi ca un articol de
ziar Asa îsi intituleaza Anca Ovanez Dorosenco
confesiunea despre fermecatorul sau spectacol. (...) Cu
aceasta montare, regiozoarea se reîntoarce pe prima
scena dupa treisprezece ani. Eleva a profesorului Radu
Penciulescu, figura reprezentativa a generatiei 70-80,
stabilita în Franta în 1990, profesor la Conservatorul
de Arta Dramatica si Muzica din Antibes, ea a ramas în
mmoria spectatorilor si oamenilor de teatru români
prin câteva productii de referinta ca: Troienele
de Euripide (Premiul pentru regie la Festivalul de la
Piatra Neamt), Don Juan sau dragostea pentru geometrie
de Max Frisch (Premiul pentru cel mai bun spectacol la
Festivalul Teatrelor Nationale de la Iasi), Torquatto
Tasso de Goethe (Premiul Criticii pentru cel mai bun spectacol)
sau Minetti de Thomas Bernhardt, avându-l în
rolul principal pe Octavian Cotescu. Revenirea de acum
este de bun augur deopotriva pentru text, pentru trupa
si public. (...) În talmacirea scenica de azi, inspirata
de contemporaneitatea imediata, Anca Ovanez Dorosenco
are ca piloni banul si o lume fara idealuri
politice, pârghiile mecanismului corupt fiind
mass-media, afacerile si cultura.(...) Cadrul
acestei satire este Bucurestiul interbelic sugerat plastic
admirabil de un artist rafinat, scenograful Mihai Madescu.
(...) Alaturi de costumele caracterizante, expresive,
ale Luanei Dragoescu, decorul este un personaj, un pol
de tensiune si gratie. În aceasta ambianta, Anca
Ovanez Dorosenco realizeaza o montare de o clasicitate
moderna, comica si grava, ce se urmareste cu placere.
(...) O creatie puternica, remarcabila face Mircea Albulescu
în Bucsan. Prin mersul apasat, mimica împietrita,
miscari lapidare si rigide, pronuntia cântarita,
alternând tacerea cu emisia vocala taioasa, interpretul
sugereaza cu stralucire lipsa de scrupule, brutalitatea,
duritatea, dar si vulnerabilitatea eroului sau.(...) Cuplul
Alexandru Andronic-Magda Minu este carismatic. (...) O
revelatie este prestatia Ilincai Goia în Magda,
cu treceri seducatoare de la fata angelica, exaltata si
voluntara la vampa lucida si calculata. Actrita
este în spectacol un maestru de ceremonii care are
frumusete si senzualitate. Ludmila Patlanjoglu, COTIDIANUL,
2 iunie 2003
Distributia reuneste profesionisti de înalta clasa, monstri sacri ai
teatrului nostru, iar fiecare impune personajul ce îi
revine, printr-o interpretare de neuitat. Doar în
primul act al piesei îl vom întâlni
pe Marin Moraru, în rolul lui Stefanescu, secretarul
de redactie al Dreptatii. Un rol de planul
doi, din care actorul face o mica bijuterie. De la gest
la privire, la urmarirea partenerilor, pâna la
nunatarea replicilor, jocul luiMarin Moraru este admirabil
si rasplatit cu aplauze la scena deschisa. Irezistibil
este Gheorghe Dinica în Borcea, directorul Dreptatii,
ce aminteste de Pamfil Seicaru si celebra sa zicere
santajul si etajul. Cu naturalete, dar si
cu perfidie si siretenie, directorul lui Dinica manipuleaza
articole din ziarul sau, dupa cum dicteaza puterea banilor.
Actorul descopera multiple laturi ale acestui personaj,
servil dictaturii banului, puterii, usor de întâlnit
si astazi în mass-media manipulata. Mircea Albulescu
a mai jucat rolul marelui industrias Bucsan dar, de
asta data, se poate spune ca împlineste o creatie.
Odiosul Bucsan, ce jongleaza cu ministrii puterii crede
ca totul se poate cumpara pe milioanele sale. Afaceristul,
în interpretarea lui Mircea Albulescu, este un
om coplesit de forta banului, un trist milionar veros,
incult dar cu pretentii de aristocrat al banilor. Stralucita
este impunerea lui Bucsan foarte asemanator cu
un Bucsan contemporan prin caracteriuzarea amanuntita
facuta de Mircea Albulescu. Actorul mai are meritul
de a fi coordonatorul si asistentul acestui proiect
de spectacol. (...) Ilinca Goia îsi poate trece
în biografia sa artistica drept o creatie rolul
Magdei Minu. Dupa Catavencu, surprinzator este Claudiu
Bleont în visatorul profesor Andronic. Doua partituri
total opuse dezvaluie, din nou, complexitatea unui mare
talent. Doua scurte aparitii, cele ale proprietarului
tipografiei, Agopian, sunt remarcabile datorita lui
Mihai Fotino, dar si prezentarea ministrului Branescu,
de catre Constantin Dinulescu si a aspidei secretare
a lui Bucsan, de catre Carmen Ionescu ramân în
memoria publicului. Ileana Lucaciu, TIMPUL LIBER,
29 mai 2003
Tarife
la casa de bilete a teatrului:
NATIONAL
Sala I.L.Caragiale Sector A,B,C Rand 02-12: 168.000
lei
Sector B,C Rand 13-19: 136.500 lei
Loji, capete de rand: 94.500
lei
Balcoane, strapontine: 52.500
lei
Sala Liviu Rebreanu Sector A Rand 01-08: 136.500 lei
Sector B, C Rand 01-07: 94.500 lei
Sector B, C Rand 08: 52.500
lei
Sala Camil Petrescu
Pret intreg: 136.500 lei
Pret redus: 52.500 lei
Sala Marin Sorescu Pret intreg: 94.500 lei
Pret redus: 52.500 lei
Spectacole pentru copii - 21.000 LEI