Newsletter B@T
Nume:
Email:
Mobil:
Afla noutatile GRATUIT !

 

 

 
    PREMIERE
 
    BULANDRA
    COMEDIE
    MIC
    NATIONAL
    NOTTARA
    ODEON
 
   GALERIE FOTO
   LINK-uri
   HARTA SITE
 
   PRIMA PAGINA
   REPERTORII
   COMANDA B@T
   CONTACT
 
Ulei de oregano pret
Ulei de oregano pret
    PAREREA TA
   
SESIZARI
Ulei de oregano pret
Ulei de oregano pret
eXTReMe Tracker

TEATRUL NATIONAL DIN BUCURESTI
O NOAPTE FURTUNOASA

     

   Regia:

Felix ALEXA
de I.L. CARAGIALE

 

   Distributia:
Mircea RUSU, Orodel OLARU, Dan PURIC, Mihai CALIN, Rodica IONESCU, Irina MOVILA, Ileana OLTEANU/Medeea MARINESCU

 

   Muzica:
N/A
 

   Scenografia:
Diana Ruxandra ION
 

   Durata spectacolului:
1h 50'
 

   Sinopsis:
     Minunea s-a petrecut recent la Teatrul National... si i se datoreaza tânarului regizor Felix Alexa. Ceea ce mi se pare esential, demn chiar de mentionat într-o istorie a teatrului românesc, este felul în care acest creator reuseste sa inoveze profund nu atât în forma spectacologica, cât în fondul perceptiei noastre asupra lui Caragiale. Se întâmpla ca pasul înainte facut de montarea sa cu “O noapte furtunoasa”sa fie unul realmente important, fiindca are ca urmare o asezare a dramaturgului în panoplia teatrului universal. Regizorul reuseste performanta de a-l aduce pe Caragiale în zona aerata a teatrului rafinat, în care, din cauza limitarii de viziune a majoritatii celor care i-au pus în scena piesele, acesta s-a aflat prea rar.
      “O noapte furtunoasa”este o montare traversata de energii interioare, care se nasc, se contopesc, sustin cu fire nevazute spectacolul, hranit permanent de solutii regizorale nascute dintr-o imaginatie exuberanta, însiruindu-se coerent, într-o cadenta plina de o eleganta dezinvoltura.
Cel mai frumos cadou pe care îl putea primi posteritatea lui Caragiale în anul ce-i poarta numele este, nu mai putin, o montare cu valoare de reper, care face dificila reusita viitoarelor “exercitii regizorale” pe teme din Caragiale. CRISTINA MODREANU, Adevarul literar si artistic, 5 octombrie 2002

     Nu intram bine la spectacolul cu „O noapte furtunoasa” de la National, ca reflectoarele, privirea si degetul lui Jupân Dumitrache se îndreapta catre public. Facându-l pe Titirca Inima Rea sa arate oarecum acuzator catre noi, cei din sala („Iaca niste papugii”, niste „amarâti de amploaiati”, niste „scârta scârta pe hârtie”), asa cum ne rasfrângem în „oglinda sui-generis din fundalul scenei – regizorul Felix Alexa argumenteaza indirect actualitatea operei caragialiene. Pledoaria sa aparent simpla si cuceritoare sta în argumentarea permanentei operei: în reliefarea caracterului etern al sentimentelor, aspiratiilor, orgoliilor si iluziilor omenesti, între pasionalitate erotica si interes sau miza politica. (...) Punând accent pe pasiunile amoroase ale personajelor, pe qui-pro-quo-ul iscat de Dinca vinagiul care bate pe poarta nr.6 întors, ce-l face pe Rica Venturiano sa greseasca adresa, pe gelozia exacerbata a lui Jupân Dumitrache, pe siguranta jurnalistului si amploaiatului de judecatorie ca amorul lui e împartasit de Zita, regizorul îl situeaza pe Caragiale în universalitate. NATALIA STANCU, Curierul national, 28 noiembrie 2003

Dincolo de simplitatea aparenta care ne spune, înca o data, ca teatrul se face cu idei, nu cu obiecte, decorul are secretul lui: un culoar care dubleaza fundalul, abia luminat din când în când, care dezvaluie incrustatii de vegetatie.
(...) Stilizând la maximum acareturile lui Jupân Dumitrache, renuntând la ideea ca este o lume aflata în reconstructie (cum reiese foarte bine din text), Felix Alexa ne arata o noua “Noapte furtunoasa” cultivata si moderna. MIRCEA GHITULESCU, Dimineata

Inteligent, lucid si cultivat, atribute ce potenteaza indiscutabilul sau talent, stiinta de a gândi riguros un spectacol si de a alcatui distributii adecvate. Felix Alexa a abordat „O noapte furtunoasa” împotriva traditiei, fara prejudecatile impuse de aceasta, dar netradând nici esenta operei, nici spiritul lui Caragiale. El a abordat acest pamflet profund, universal prin semnificatie, despre o existenta abulica, torturata de erotism si politica”, pornind de la niste judecati clare exprimate într-un succint „caiet de regie”: „Noapte a senzatiilor dilatate, a viziunilor erotice si eroice, a politicii traite senzual, a „silentiului lugubru” si a „inspiratiunilor”. Noapte traita intens, cu patima, nehranita însa din „românismul” excesiv în care autorul a fost deseori îngropat. (...) Punând accent pe pasiunile amoroase ale personajelor, pe qui-pro-quo-ul iscat de Dinca vinagiul care bate pe poarta nr.6 întors, ce-l face pe Rica Venturiano sa greseasca adresa, pe gelozia excerbata a lui Jupân Dumitrache, pe siguranta jurnalistului si amploaiatului de judecatorie ca amorul lui e împartasit de Zita, regizorul îl situeaza pe Caragiale în universalitate. EUGEN COMARNESCU, Cronica Româna, 19 noiembrie 2002

Temerar Felix Alexa elibereaza piesa de “balastul românismului” propulsând-o într-o zona spatio- temporala mai larga si mai profunda, în valoarea ei europeana si universala.
(...) O lume nebuna, cuprinsa de un delir al simturilor si trairilor devoratoare se hârjoneste, se fugareste, se maltrateaza burlesc si crud, în acordul valsurilor lui Richard Strauss. În acest carusel sunt prinsi si spectatorii, ca martori, dar si eroi ai unui vis-cosmar, când chipurile lor sunt reflectate în oglinziile- decor, ce întind o punte imaginara între actori, public si timpul lui Nenea Iancu. (...) Felix Alexa aduce la rampa o echipa tânara, care, sub bagheta sa, devine performanta în roluri marcate de monstri sacri ai teatrului românesc. În acest dialog- pariu, ei duc mai departe traditia, îmbogatind-o cu sensibilitatea vremii noastre, construind noi modele, portretizeaza remarcabil, oferind o suita de recitaluri, într-un spectacol-recital. LUDMILA PATLANJOGLU, Curentul

Pe cât de mare este rafinamentul montarii, pe atât de profund este umorul viziunii. Decorul, care se rezuma la un leagan atârnat în mijlocul scenei, light-designul si valsurile vienze scot actiunea din mahalaua cu parfum îndoielnic, transferând-o într-un spatiu eterat si atemporal, în care personajele lui Caragiale îsi gasesc, în sfârsit, cravasa ce da spre universalitate. Tiradele personajelor sunt altoite cu gaguri ingenioase si, ceea ce este foarte important, lipsite de vulgaritatea aceea care, mai nou, se confunda cu succesul de casa. (...) Titirca Inima Rea este, în varianta Mircea Rusu, un familist latino, patimas pâna la turbare, cu subtilitati infinitezimale si umor mirobolant. Veta Irinei Movila este o dama bine, usor abulica, verisoara buna cu Colombinele din commedia dell’arte, care jongleaza cu vorbele si ghemele de lâna. În Chiriac, Mihai Calin furnizeaza o revelatie a capacitatilor sale etalate în totalitate, pâna acum, doar în filmul „Pepe si Fifi”. Jocul lui îmbina zeflemeaua cu pelteaua amoroasa, gelozia cu accesele romantice. Aparitia lui Rica Venturiano (Dan Puric) îsi poate gasi ehivalentul într-o eruptie vulcanica. Umorul cu totul si cu totul special al lui Dan Puric este validat înca o data de aplauzele furibunde, la scena deschisa. O încarcatura considerabila de rafinament marcheaza si jocul actorilor Orodel Olaru (Nae Ipingescu), Rodica Ionescu (Spiridon), Ileana Olteanu (Zita). Exista suficinte motive sa credem ca „O noapte furtunoasa” în varianta lui Felix Alexa este cea mai buna montare din ultimii ani a unei piese de Caragiale. În orice caz, este un spectacol de vazut obligatoriu! GABRIELA HUREZEAN, National, 29 mai 2003

Întreaga suflare teatrala româneasca este pe baricade! Cea de-a 12-a editie a Festivalului National de Teatru I.L.Caragiale a debutat excelent cu spectacolul O noapte furtunoasa în regia lui Felix Alexa, cu o distributie foarte bine aleasa: Mircea Rusu, Irina Movila, Dan Puric, Mihai Calin etc., care sâmbata seara a fost la înaltime. Atmosfera festiva prilejuita de acest debut în forta al Festivalului a avut în centru personalitati politice, care au savurat un spectacol de calitate. Pe al treilea rând al Salii s-au asezat Radu Beligan, Presedintele României, Ion Iliescu, Dana Nastase într-o tinuta eleganta, în alb si negru, Adrian Nastase, Razvan Theodorescu, Dinu Sararu. De asemenea, au fost prezenti numerosi actori, regizori si critici (...) aplaudând minute în sir la finalul spectacolului, a carui reusita se datoreaza printre altele lecturii vii a textului lui Caragiale si scenografiei subtile si inspirate create de Diana Ruxandra Ion. Independent, 2 decembrie 2003


 

Tarife la casa de bilete a teatrului: NATIONAL

Sala I.L.Caragiale
Sector A,B,C Rand 02-12: 168.000 lei
Sector B,C Rand 13-19:    136.500 lei
Loji, capete de rand:         94.500 lei
Balcoane, strapontine:       52.500 lei

Sala Liviu Rebreanu
Sector A     Rand 01-08: 136.500 lei
Sector B, C Rand 01-07:  94.500 lei
Sector B, C Rand 08:       52.500 lei

Sala Camil Petrescu
Pret intreg: 136.500 lei
Pret redus:   52.500 lei

Sala Marin Sorescu
Pret intreg: 94.500 lei
Pret redus: 52.500 lei
Spectacole pentru copii - 21.000 LEI


 
 

Harta site | Copyright © 2004-2005, TOPAZ GREEN Residence. Toate drepturile rezervate.