Newsletter B@T
Nume:
Email:
Mobil:
Afla noutatile GRATUIT !

 

 

 
    PREMIERE
 
    BULANDRA
    COMEDIE
    MIC
    NATIONAL
    NOTTARA
    ODEON
 
   GALERIE FOTO
   LINK-uri
   HARTA SITE
 
   PRIMA PAGINA
   REPERTORII
   COMANDA B@T
   CONTACT
 
Gel unghii ibd
Gel unghii ibd
    PAREREA TA
   
SESIZARI
Gel unghii ibd
Gel unghii ibd
eXTReMe Tracker

TEATRUL NATIONAL DIN BUCURESTI
LEGENDA ULTIMULUI IMPARAT

     

   Regia:

Alice BARB
de Valentin NICOLAU
 

   Distributia:
Claudiu BLEONT, George IVASCU, Mircea ALBULESCU, Ion LUCIAN, Constantin DINULESCU / Mihai NICULESCU, Rodica POPESCU BITANESCU, Ilinca GOIA, Carmen IONESCU, Mihai PERSA, Ioan ANDREI-IONESCU, Dragos IONESCU / Georgian ILIE, Sorin SANDU
 

   Muzica:
N/A
 

   Scenografia:
Catalin Arbore
 

   Durata spectacolului:
2h
 

   Sinopsis:
          O piesa despre betia puterii, care se instaleaza treptat, si...o stare împinsa dincolo de limita absurdului.
O legenda din vremea lui Caligula dezvoltata în sens contemporan.
Un spectacol de o rafinata vizualitate, un spatiu magic pentru un discurs tulburator, sustinut de generali, sfetnici, mascarici, curtezane si ... un ultim împarat.

          “Unul dintre cele mai bune spectacole cu o piesa scrisa de un autor român contemporan pe care le-am vazut în ultimii doi-trei ani este. Fara îndoiala, Legenda ultimului împarat de la Teatrul National din Bucuresti. (...) Explicatia acestui succes incontestabil al dramaturgiei contemporane este exact ce ne intereseaza în aceasta cronica de spectacol. Fara îndoiala, distributia de elita (...). Pe de alta parte, este o piesa bine scrisa, ale carei replici (dar mai ales monoloagele personajului titular vorbind despre Dumnezeu, credinta, putere) capata o rezonanta aforistica inconfundabila.(...) În spectacol, mai mult decât la lectura, Legenda ultimului împarat pare mult mai aproape de Ionesco din Regele moare decât ne-am închipuit. Are parca aceeasi structura de basm cumplit pentru adulti ca si în piesa slatineanului de la Paris, dar nu moartea omului, a civilizatiei, a planetei, o deplânge Valentin Nicolau, ci disparitia lui Dumnezeu prin vanitatea omului. Este un amestec de apostazie si religiozitate în piesa de la National care creeaza stari contradictorii de spaima si reflexie.” Mircea Ghitulescu, Curentul

          “În realizarea spectacolului de la Nationalul bucurestean, regizoarea Alice Barb are mai multe merite, dintre care doua ni se par de prima importanta: a stiut sa-si alcatuiasca o distributie în care maestri consacrati coexista cu actori daruiti din mai tinerele generatii si a reusit, în mod exemplar, sa coaguleze textul, uneori static si discursiv, într-un spectacol de indubitabila forta dramatica, cu dinamism interior. I-au fost colaboratori de nadejde în acest sens scenograful arh. Catalin I. Arbore si coregrafa Roxana Colceag.” Eugen Comarnescu, Cronica Româna

          “Teatrul National a inclus în repertoriul stagiunii prin care-si celebreaza 150 de ani de existenta Legenda ultimului împarat în viziunea Alicei Barb. Decantând esentele tari ale textului care se desprinde de experiente recente si accede la universalitate, regizoarea a imaginat cu inspiratul aport al scenografului Catalin I. Arbore, o lume de basm pe tabla de sah a istoriei imortalizata în alb si negru. (...) Povestea nu si-ar fi putut împlini fascinatia scenica fara tandemul Claudiu Bleont – George Ivascu, Împarat si Mascarici, într-o alternanta oglindire care le solicita la maximum deopotriva harul histrionic si inteligenta artistica. Astfel complexul puterii creste din cel al nimicniciei tradus la propriu si speculat la figurat, de la cele mai meschine porniri pâna la cele mai aberante manifestari. Totul gonflat într-o uriasa farsa tragica menita sa demitizeze caricaturala împaratie a vanitatii umane fara margini. Prostia agresiva se-nfrunta cu desteptaciunea expectativa într-un duel psihanalitic ce atinge cote de patetism trivial si ridicol terifiant, tintind drept în constiinta.” Irina Coroiu, Contemporanul

          “Privire sfredelitoare, inteligenta vie, spirit lucid, atent la tot ce se întâmpla în jurul lui, Claudiu Bleont ne propune în aceasta montare un rol impresionant. Personajul interpretat de el, Majestatea Sa, ne dezvaluie mecanismele puterii care corupe si granita fragila dintre bine si rau. Desigur, meritele performantei actoricesti vin si din virtutile literare ale textului, scris de Valentin Nicolau, dar si din viziunea moderna a regizoarei Alice Barb, ajutata de o scenografie inventiva, semanând cu un tablou de Salvador Dali, semnata de arhitectul Catalin I. Arbore. Vedem în scena un Claudiu dezlantuit, cu gesturi largi, cu o mare mobilitate expresiva, reusind sa relationeze foarte bine atât cu echipa de actori, cât si cu publicul. De altminteri colegii de scena sunt marii actori Ion Lucian, Mircea Albulescu, Constantin Dinulescu, Rodica Popescu Bitanescu, George Ivascu. Un cuvânt aparte pentru George Ivascu, interpretul Mascariciului, un alter-ego al Majestatii Sale, care compune cu sensibilitate, inteligenta si o mare stapânire a tensiunii dramatice, un portret al omului bântuit de obsesii si rataciri de constiinta ... Roluri de o plasticitate aparte creeaza Ilinca Goia (Curtezana) si Carmen Ionescu (Regina mama).” Irina Budeanu – AZI, ABC


 

Tarife la casa de bilete a teatrului: NATIONAL

Sala I.L.Caragiale
Sector A,B,C Rand 02-12: 168.000 lei
Sector B,C Rand 13-19:    136.500 lei
Loji, capete de rand:         94.500 lei
Balcoane, strapontine:       52.500 lei

Sala Liviu Rebreanu
Sector A     Rand 01-08: 136.500 lei
Sector B, C Rand 01-07:  94.500 lei
Sector B, C Rand 08:       52.500 lei

Sala Camil Petrescu
Pret intreg: 136.500 lei
Pret redus:   52.500 lei

Sala Marin Sorescu
Pret intreg: 94.500 lei
Pret redus: 52.500 lei
Spectacole pentru copii - 21.000 LEI


 
 

Harta site | Copyright © 2004-2005, TOPAZ GREEN Residence. Toate drepturile rezervate.