Dale
carnavalului este de un haz nebun si înnoitor pe
deasupra
Este cert ca Gelu Colceag a trait un proces
de creatie autentic. Ai impresia ca vezi pentru prima
data Dale carnavalului
lucreaza cu umor pe
secvente, le examineaza, le dezvolta, le face sa explodeze.
Mircea Ghitulescu, Dimineata
Studiind atent documentarea pentru piesa, Gelu Colceag
a ramas fidel scrierii, aducînd-i totusi o serie
de solutii regizorale moderne. Pentru public, marea
noutate o va constitui excelentul decor al lui Iuri
Isar, pe care regizorul îl foloseste cu aplomb
spre a ne atentiona ca totul se petrece într-o
mahala adevarata, construita realist, minutios, functional
si expresiv.
Pentru spectatori totusi, cea mai mare noutate
ramîne cunoasterea în direct
a harului unor tineri actori, în roluri celebre,
a caror interpretare este desavârsita pentru aproape
toate partiturile. Pentru Nae, Didina si Mita Baston,
regizorul propune doua distributii. (...)
lui Alexandru
Georgescu îi revine acum Iancu Pampon, în
care cu umor bine nuantat, cu fantezie, reusesete o
ireprosabila interpretare. Greu ne putem imagina ca
Vlad Ivanov, dupa un rol dramatic împlinit
sotul Masei din Trei surori poate aborda un personaj
de comedie, pe Cracanel. Este senzational la acest actor,
cum poate sa-si povesteasca tragedia tradarilor amantelor
cu lacrimi în ochi, provocând râsul
dus pâna la lacrimi al spectatorilor. Prin al
sau Cracanel, actorul înscrie o interpretare antologica,
de referinta. Multa verva, haz, expresivitate impune
Marius Rizea în Catindatul sau.
Din nou, publicul va avea o surpriza, urmarind-o
pe Cecilia Bârbora în Didina Mazu, dupa
ce a remarcat-o în Natalia din Trei surori. Cu
finete comica si dezinvoltura reda iubirile Didinei
Mazu, coloreaza cu umor încurcaturile
în care e implicata.(...) Dale carnavalului
este unul dintre evenimentele stagiunii, datorat regizorului
Gelu Colceag, ale carui calitati pedagogice se fac simtite
în îndrumarea distributiei, ce obtine aplauze
la scena deschisa. Ileana Lucaciu, Timpul liber
|