Un spectacol
care porneste de la o tema extrem de actuala... lupta
dintre barbat si femeie, iubirea ca razboi fatal al sexelor...
unde numai cei puternici ramân în viata. Conflict
psihologic puternic, personaje bine conturate, mister,
superstitii si o distributie convingatoare ... Toate purtând
marca regizoarei CATALINA BUZOIANU.
Piesa Tatal prezinta tragedia luptei dintre un barbat
si o femeie pentru controlul educatiei copilului lor.
Tatal, un capitan de cavalerie, este un intelectual,
un liber cugetator si un inovator. Sotia, Laura, este
îngusta la minte, egoista si lipsita de scrupule
atunci când actioneaza. Ceilalti membri ai familiei
sunt mama sotiei, o adepta a spiritismului si batrâna
doica a capitanului, Margret, ignoranta si superstitioasa.
Tatal simte ca atmosfera creata în casa de aceste
femei îi va otravi copilul si decide ca o iesire
din aerul viciat de intrigi al caminului va servi cel
mai bine fiicei. El vrea sa-i ofere copilului posibilitatea
de a creste si a se maturiza având o perspectiva
sanatoasa asupra vietii.
În timp ce tatal urmareste dezvoltarea armonioasa
a fiicei, pe mama o intereseaza mai ales sa-i îngradeasca
independenta. În aceasta lupta, sotia foloseste
orice mijloace, oricât de josnice ar fi ele. Ea
nu doreste doar sa-si împinga sotul pe panta dementei;
prin intrigi elaborate reuseste sa convinga toate persoanele
din jur de presupusa nebunie a acestuia. În final,
chiar si batrâna doica a capitanului este determinata
sa-l tradeze: ea este cea care îi pune camasa
de forta.
Lipsit de credinta, cu spiritul frânt si subjugat,
capitanul moare ca o victima a maternitatii care-l ucide
pentru binele pe care vrea sa-l impuna copilului.
|