Alexandru DARIE Sandra Rasvana CERNAT
de Heiner MULLER
Distributia:
Dan ASTILEAN/Radu AMZULESCU, Cornel SCRIPCARU, Marian RALEA, Romeo POP, Serban
PAVLU, Camelia MAXIM, Claudiu STANESCU, Daniel POPA, Marius CHIVU, Rodica LAZAR,
Radu MICU, Anca ANDRONE, Marius CAPOTA, Adrian CIOBANU, Constantin DITA, Serban
CELLEA, Ion COCIERU, Gabriela CURPAN, Anamaria MARINCA
Muzica:
Adrian ENESCU
Scenografia:
N/A
Durata
spectacolului:
3h 15' cu pauza
Sinopsis:
Socant, exploziv, de o incendiara modernitate,
cu un impact extrem de puternic asupra publicului asezat într-o arena. O
bulversanta anatomie a istoriei si literaturii nascuta în glasul unui narator
care-si plamadeste personajele din magma sîngelui. Alexandru Darie mizeaza
pe forta percutanta a unui lant nesfîrsit de crime, a razbunarii si sacrificiului,
actuale astazi mai mult decât oricînd. Un spectacol impresionant despre
violenfla care naste monstrii si distruge aleatoriu destine. Tragismul este dublat
de grotesc, iar durerea are în subtext clovneria. O montare care-ti taie
respiratia. Politica este molozul ce absoarbe o lume în destramare într-o
anatomie incisiva si bulversanta a literaturii, ea însasi un tulburator
proces de gestatie. Tragismul este dublat de grotesc, iar durerea agonizanta are
în subtext clovneria. Michaela Michailov
Spectacolul lui Alexandru Darie reafirma pozitia redutabila a Teatrului Bulandra
ca etalon de calitate... (Adrian Mihalache - DILEMA, nr.516,14-20 Februarie
2003)
Publicul este chemat sã asiste la un
carnagiu cu accente burlesti. Radu Amzulescu în rolul Naratorului face
un recital absolut memorabil. Maurul Aaron îi prijeluieste lui Claudiu
Stãnescu o evolutie sclipitoare. Cornel Scripcaru în rolul lui
Titus Andronicus danseazã cu gratie pe tãisul subtire ce desparte
tragicul de comic. Alexandru Darie a pariat pe Shakespeare, pe Heiner Muller,
pe istoria care se repetã, pe gagul negru si pe o trupã de zile
mari si a câstigat! La sala de la Grãdina Icoanei s-a nãscut
un mare spectacol! (National)
Alexandru Darie demonstreazã cã
este acelasi regizor care a creat marile spectacole Trei surori, Poveste de
iarnã sau Iluzia comicã. Anatomie. Titus. Cãderea Romei
propune o temã de meditatie extrem de tulburãtoare. Camelia Maxim
în rolul Tamorei face o demonstratie de profesionalism. Tinerii actori
Marius Capotã si Adrian Ciobanu creeazã un cuplu special care
dincolo de performante fizice, te copleseste prin rafinamentul si ingenuitatea
interpretãrii. Muzica creatã de Adrian Enescu este coplesitoare,
stranie, augmentând drama povestii. Costumele create de Maria Miu, în
nuante de alb si rosu esentializeazã întreaga nebunie si ferocitate
a luptei pentru putere. (Azi)
Spectacolul în regia lui Alexandru Darie
este o extraordinarã desfãsurare a tuturor celor prezenti în
scenã, alternând tragedia cu comedia sarcasticã, parodicã,
în cheie postmodernã. Cu manevre de lumini extrem de ingenioase,
pe care si le asumã chiar regizorul, cu o prestatie actoriceascã
înaltã, spectacolul este un eveniment. Succesul s-a materializat
în seria nesfârsitã de aplauze, prelungite minute în
sir. (România Liberã)
Anatomie.Titus.Cãderea Romei, un spectacol senzorial... Spectacol modern
de teatru, asemãnãtor unui film... Radu Amzulescu realizeazã
un rol memorabil. Evolutia lui Claudiu Stãnescu în maurul Aaron
este o creatie actoriceascã. Rolul împãratului desfrânat
si ridicol este relevat cu stiintã actoriceascã de Romeo Pop.
(România liberã)
Alexandru Darie poartã publicul într-un iluzoriu traveling circular.
(Cronica românã)
Camelia Maxim în rolul Tamorei se dovedeste
o fortã dezlãntuitã. Marius Capotã si Adrian Ciobanu
alcãtuiesc un soi de personaj cu douã capete, un monstru hidos,
hrãnit cu urã si batjocurã. Se remarcã tinerii actori
Marius Chivu, Serban Pavlu, Rodica Lazãr, Daniel Popa. Impresioneazã
douã debutante: Anca Androne si Ana Maria Marinca. Regizorul se dovedeste
din nou un admirabil light-designer. Impresionant se aratã întreg
acest circ al vietii, în care oamenii se mãcelãresc absurd.
Spectacolul te lasã fãrã glas, cu degetul mare ridicat
în sus. (Adevãrul)
În consens cu semnificatiile configurate înca din primul capitol
al piesei (Anatomie), luminile reprezinta si ele o disectie operata asupra învelisului
de fapte si vorbe ce definesc fiecare personaj, fiecare scena conflictuala,
ba chiar si asupra labirintului launtric al eroilor, acolo unde se petrec marile
seisme ale firii, se tes pasiuni, resentimente, gînduri de razbunare,
se pregatesc gesturi de mila, ura, dragoste si durere, ori dialoguri imaginare,
de o cinica ironie, cu justitia suprema. (Ion Parhon, România Libera)
Personajele din "Titus", admirabil interpretate, mai ales cele masculine
(Cornel Scripcaru Marian Râlea, Romeo Pop, Ion Cocieru - excelenti), planuiesc
si îsi asuma uciderea, dar o suporta ele însele în cunostinta
de cauza. (Horia Garbea, Flacara)